• Hurtig levering - Gratis levering ved køb over 499,-
  • Dag til dag levering & 30 dages returret
  • Altid faste lave priser - PRISGARANTI
Kurven er tom
Du er her: Skip Navigation LinksHjem \ Handelsbetingelser

Handelsbetingelser


 

Kære kunde

Hos DesignMe bestræber vi os på at give alle vores kunder en god og personlig betjening, og vi står derfor altid til rådighed, hvis du har brug for hjælp, eller har behov for yderligere informationer om en pågældende varer på vores hjemmeside.
Du skal derfor ikke holde dig tilbage for at kontakte os enten pr. telefon eller pr. mail, og vi skal gøre vores ypperste for at hjælpe dig.
Under vores handelsbetingelser er nedskrevet alle de nødvendige formaliteter der er påkrævede i forhold til nethandel, men vi er på ingen måde firkantede, men derimod til at snakke med:-)

Venlig hilsen DesignMe - Bodil, Sidse og Michael

Bestilling:
Bestilling af varer kan foretages via Internettet på
www.Designme.dk

DesignMe.dk ejes og drives af:
Lunde Trading A/S
Den Grønne Vej 17
8600 Silkeborg
Tlf: 70203343
Mail. Info@designme.dk
Web. www.designme.dk
CVR 32077439


DesignMe sælger design sælger gaveartikler med fokus på boligindretning og primært via nethandel.
Har du spørgsmål til en vare inden afgivelse af bestilling, er du altid velkommen til at kontakte os på tlf. 70203343 hvor vi træffes kl.9-15 mandag til fredag eller eller via mail på: Info@designme.dk
Ønsker du at se eller prøve en vare før køb kan du lave en besøgsaftale ligeledes ved at sende os en mail på: info@designme.dk eller ringe til os på tlf. 70203343 hvorefter vi finder ud af hvilket tidspunkt du kan komme forbi.

På vores hjemmeside kan du bestille varer til levering hjemme, på din arbejdsplads, til alternativ leveringsadresse ( en bekendt) eller vælge afhentning på vores adresse:
Den Grønne Vej 17, 8600 Silkeborg

Alle oplyste priser er inklusiv moms.

Vi bestræber os på at være lagerførende på alle varer. Dog kan vi ikke garantere at enkelte varer ikke er udsolgte og der derfor kan forekomme lidt længere leveringstid indtil vi igen får varen på lager. I tilfælde af at du har valgt en vare som er udsolgt vil du blive kontaktet enten telefonisk eller pr. mail med forventet levering af det bestilte.

Bestilling og betaling:

DesignMe har åbent alle døgnets 24 timer, og du kan derfor altid handle.

Sådan handler du:
Når du har lagt alle de ønskede varer i "indkøbskurv" går du videre ved at trykke på " Til kassen". Her bliver du bedt om at se om produkter og antal passer og du kan her fjerne eller opdatere de varer du har i din kurv. Fortsær ved at trykke på "Næste"
Du skal nu indtaste on du er privatkunde, firma eller institution. samt indtaste: navn, adresse, telefon og e-mail. Ønsker du en anden leveringsadresse end din egen kan du ligeledes skrive det her. Vælg levering og betalingsform, sæt flueben i "jeg bekræfter handelsbetingelser" " og tryk på " Godkend og gå til betaling"

Du bliver nu bedt om at skrive dine kortoplysninger og slutte af med at trykke på "Gennemfør betaling"

Er ordren gået igennem vil der nu stå" Vi takker for din ordre"

Har du valgt bankoverførsel vil du ikke skulle indtaste dine kortoplysninger, men springer dette trin over. Din ordre vil i så fald blive afsendt så snart vi har registreret din indbetaling.

Kvittering og ordrebekræftelse:
Du vil efter endt bestilling modtage en kvittering på din bestilling samt ordrebekræftelse pr. mail. Har du ikke modtaget nogen ordrebekræftelse kan det f.eks. skyldes en tastefejl i din mailadresse.

Når din bestilling er pakket og klar til at blive afsendt, bliver den trykket til betaling og afsluttet hvorefter du modtager en mail om at din ordre er afsendt og på vej til dig.

Pengene trækkes først fra dit betalingskort, når ordren er klar til afsendelse.

Betalingsformer:
Betalingskort: Betaling kan ske enten ved bankoverførsel, kontant ved afhentning eller med kreditkort.
Vi tager imod følgende kort: Dankort, Visa, Visa Electron, MasterCard, JCB og eDankort. Vi tager ikke kortgebyr på Designme.dk

Bankoverførsel: Ved bankoverførsel går der ca. 2 hverdage inden pengene kan ses på kontoen, og dermed lidt længere tid inden vi kan sende varene.

EAN Betaling: Offentlige virksomheder kan vælge EAN betaling under betaling.

Momsfritagelse: Kunder fra momsfri områder som Grønland, Færøerne, Norge m.v. skal vælge levering udenfor EU under betaling, hvorved dansk moms automatisk fratrækkes prisen.

Fragt og Levering:

Som udgangspunkt sendes der varer dagligt mandag til fredag. Ved evt. restordre får du en mail med forventet levering.

Har du købt for over 499 kr. er der fri fragt i Danmark, dog med undtagelse af Færøerne og Grønland.

Levering af en ordre foregår altid via GLS, og kan sendes på flere forskellige måder:

1. Levering til GLS pakkeshop. Vælg selv dit favorit udleveringssted.: 19 kr. (Gratis ved køb over 499 kr.)
2. Levering med GLS på privat adresse 49 kr.
3. Levering til Erhvervs adresse: 29 kr. ( Gratis ved køb over 499 kr.)  
4. Afhentning på vores Firmaadresse : 0 kr.
Fragt omkostningen for levering i Danmark fremgår altid under bestilling og er medregnet i den oplyste totalpris. Der er gratis fragt uden omdeling ved køb over 499 kr. Har du købt for mellem over 500 kr. kan du vælge med omdeling og prisen vil være 30 kr. Altså den merpris der er mellem uden omdeling og med omdeling. 


Fragtskader:

Modtager du en vare som er blevet beskadiget i fragten, er det vigtigt at du hurtigst muligt henvender dig til os, og senest efter 5 hverdage fra udlevering, da fragtskaden ellers ikke kan/vil blive erstattet af GLS og du derved mister retten til at få varen ombyttet/erstattet. Du skal tilsende os billeddokumentation på det ødelagte produkt, billede af GLS fragtlabel, samt billede af al emballage som varen er kommet i. F.eks Billeder af alle kassens sider, samt en billede ned i kassen der viser den indre emballage, da dette er et krav fra GLS.


Fortrydelsesret og Returnering:
Når du handler på nettet og hos Designme.dk har du 30 dages fortrydelsesret, hvor du kan meddele os, at du fortryder dit køb og derfor ønsker at returnere varen til os.

Fortrydelsesretten løber fra den dag du har modtaget din bestilling. Hvis fristen udløber på en helligdag, forlænges fristen til den næstkommende hverdag.
I tilfælde af flere varer bestilt i en ordre, bliver leveret i flere omgange/partier gælder de 30 dages fortrydelsesret fra den dag du modtager den sidste vare eller parti.

For at gøre fortrydelsesretten gældende, skal du ved en utvetydig erklæring give os meddelelse herom senest 30 dage efter modtagelse af varen. Dette kan ske ved at sende os en mail til:

info@designme.dk med følgende informationer:
1. Du meddeler at du ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret.
2. Ordrenummer og dato for bestilling
3. Hvilke varer der er tale om
4. Navn og adresse
5. Kontonummer hvis du ved bestilling har betalt med bankoverførsel.

Du er selvfølgelig også velkommen til at sende os meddelelse om fortrydelse pr. brev til vores adresse, eller benytte den medfølgende returseddel.

Varens stand ved returnering:
Du må efter modtagelsen alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varens art, egenskaber og måden den fungerer på. Tøj må f.eks. prøves men ikke bruges.
Modtager vi f.eks. snavset tøj, eller tøj der lugter og derved har karakter af at være brugt vil der være tale om værdiforringelse og du vil kunne miste dele eller hele din fortrydelsesret.

Der er vare som er plomberet eller som kommer i blisterpak som f.eks. enkelte lygter og walkier og som ikke vil kunne sælges uden tab hvis emballagen brydes. Ved disse vare vil man kunne miste sin fortrydelsesret såfremt blisterpakken er blevet åbnet.

Returnering:

Har du fortrudt dit køb sender du blot varen retur til os. Varen skal være i original emballage, ubrugt og ubeskadiget, sammen med kopi af ordreseddel. Mindre ting kan ofte blot sendes retur med Mindre ting kan ofte blot sendes retur med frimærker.

Ombytning:
Ønske du at ombytte din vare til en anden farve eller størrelse, sender du bare varen retur til os sammen med kopi af ordreseddel, hvor du lige skriver på hvilken farve og størrelse du ønsker i stedet. Vi sender så ombytningen retur til dig.

Hvis du har fortrudt dit køb, skal du sende varerne retur til denne adresse:

DesignMe
Den Grønne Vej 17
8600 Silkeborg
Tl.f.70203343


Ved tilbagelevering bør du sikre dig at varerne er forsvarligt indpakket så du undgår fragtskader. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne under forsendelsen til os. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer i tilfælde af at pakken ikke når frem.

Bemærk: vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller pakker sendt uden omdeling til afhentning på posthus.

Vælger du at fortryde dit køb ved blot at nægte modtagelse vil der blive opkrævet 149 kr. for dækning af returfragt og administrationsgebyr.

VIGTIGT:
Vi forventer at du afsender varerne hurtigst muligt efter at du har meddelt os at du ønsker at benytte din fortrydelsesret og senest 30 dage efter din fortrydelse.
Vedlæg venligst kopi af faktura så vi ikke er i tvivl om hvor varen komme fra og gerne med begrundelse af hvorfor du ønsker at sende varerne retur.

Som udgangspunkt skal varen fremstå som ny ved tilbagelevering og kunne sælges videre til en anden kunde. Såfremt en varer bærer præg af at være brugt eller er blevet skadet vil der være tale om værdiforringelse da varen i så fald ikke vil kunne sælges videre uden nedslag i prisen.

Tilbagebetaling:
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb tilbage, som du har indbetalt til os. Når vi har modtaget varen, bliver den tjekket for fejl og mangler. Vurderes varen i orden, refunderer vi købssummen. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, vil det blive fratrukket købsbeløbet. 
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af, at du har valgt en anden og dyrere leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder). Vi refunderer beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde købet. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. D.V.S. Har du betalt med betalingskort refunderes pengene tilbage til det kort der her er benytter. Er varen betalt med bankoverførsel skal du huske at oplyse hvilken konto beløbet ønskes refunderet til.  
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Du skal dog være opmærksom på, at der kan være en væsentlig forsinkelse fra vi annullerer/ krediterer betalingen, til beløbet frigives og sættes ind på din konto, afhængig af hvilken korttype du har benyttet ved købet. Har du betalt med Dankort bør du modtage pengene indefor 1-2 arbejdsdage. Har du derimod benyttet Visa, Visa Electron, MasterCard, Maestro, JCB, American Express eller Diners Club kan der går op til 28 bankdage før pengene frigives af Nets/teller afhængig af den aftale du har med din bank.

Værdiforringelse:
Du vil kunne miste retten til at få returneret købssummen helt eller delvist såfremt den returnerede vare vurderes til at være væsentlig værdiforringet eller helt værdiløs.

Dette kan ske i tilfælde hvor du:

1. Reelt har taget varen i brug
2. Varen er blevet beskadiget, men du havde ansvaret for den.
3. Varen er håndteret på en anden måde end nødvendigt, for at kunne anslå varens art, egenskaber og den måde den fungerer på.
4. du har valgt at bryde en blisterpak elle plombering

Reklamation:

Har du modtaget en defekt varer, er dit køb omfattet købeloven, herunder mangelreglerne. Dette betyder at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge at en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Der skal reklameres indenfor rimelig tid efter at du har opdaget fejlen ved varen.

Du kan reklamere ved at kontakte os på Mail: info@designme.dk eller telefonisk på tlf.: 70203343
Du vil herefter blive kontaktet af os enten pr. mail eller telefonisk vedr. hvad du derefter skal foretage dig.


Fragtskader:

Mogtager du en vare der er blevet beksadiget i fragten er det vigtigt at du hrrtigst muligt tager kontakt til os og senest indenfor en uge fra midtagelse, da fragtskaden ellers ikke vil blive erstattet af GLS.

Du skal fremsende billedmateriale af det ødelagte produkt, billede af GLS fragtlabel samt





Returneres varen, bedes du samtidig vedlægge kopi af ordrebekræftelse samt beskrivelse af fejl og mangler ved varen/ hvad der er problemet.

Du vil blive kontaktet så snart vi ved nyt om reklamationen, om hvad der kan gøres ved fejlen.

Er reklamationen berettiget betaler vi det der må vurderes som rimelige fragtomkostninger.
Er reklamationen ikke berettiget skal du selv afholde alle fragtudgifter, også de udgifter der er forbundet med at sende varen retur til dig.

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage, da du selv har ansvaret for varen indtil den når frem til os.

Alle vores varer er dækket af købelovens bestemmelser om 24 måneders reklamationsret.
De første 6 måneder af reklamationsperioden, gælder formodningsreglen, hvor du blot skal påvise at varen lider af en fejl eller mangel. Efter 6 måneder skal du yderlige påvise at fejlen var til stede på købstidspunktet.

Fravigelse:
Fravigelse af handelsbetingelserne kan kun ske efter skriftlig aftale med Designme´s ejere.

Personfølsomme Oplysninger og registrering af data i forbindelse med E-handel.
Når du handler via DesignMes hjemmeside, skal du som minimum oplyse navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse. Disse oplysninger er nødvendige for, at vi kan gennemføre din konkrete bestilling.

Alle registrerede oplysninger bliver behandlet i henhold til reglerne i Persondataloven.
For hele tiden at holde fokus på den gode handelsoplevelse, samarbejder vi med Trustpilot, hvor du og andre kunder kan beskrive, hvordan det har været at handle hos os. Din mailadresse og ordrenummer vil derfor blive videregivet til trustpilot.

Som registreret har du altid mulighed for aktindsigt, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne i Persondataloven. Henvendelse i forbindelse hermed rettes til: Info@designme.dk

Den dataansvarlige på DesignMe er Lunde Trading A/S

Lunde Trading opbevarer som foreskrevet i Regnskabsloven registrerede oplysninger i 5 år ud over bogføringsåret, hvorefter de slettes.

Vores server registrerer al trafik uden at registrere personlige oplysninger. Dette gøres for, at vi kan optimere vores web-service, der hvor brugen er størst.

Vi anvender cookies på www.Designme.dk

Når du besøger DesignMes hjemmeside anvender vi cookies til at registrere, hvad vores kunder ser på i butikken, styre købsflow samt til at måle trafikken på hjemmesiden. Vi benytter disse oplysninger til at forbedre vores hjemmeside, tilpasse vores vareudbud og øge vores service.

Ønsker du ikke at acceptere cookies, kan du indstille din browser til automatisk at afvise cookies eller underrette dig hver gang et websted anmoder om at gemme cookies. Benyt din browsers hjælpefunktion for at få flere oplysninger

De indtastede oplysninger bliver kun brugt til at servicere dig, når du handler hos os. Vil du vide mere, så kig på vores Persondatapolitik under "Værd at vide" i menuen til venstre

Klageadgang:

Hvis du har været utilfreds med den behandling du har fået hos os, eller ønsker at klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Designme.dk, enten pr. mail på info@designme.dk eller pr. telefon på 70203343. Telefonen er åben alle hverdage kl. 9-15.
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.


Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsensvej 35
2500 Valby
www.forbrug.dk

Med Venlig Hilsen DesignMe

by nord Muubs design by summer lykketrolde anne linde hylder Gerber normann copenhagen linddna karmameju
Kundeservice (man-fre 9.30-15.00) +45 70 20 33 43